Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Κουκουτάκια (κοκοτάκια)







Καλημέρα σε ολους,

Και βρισκόμαστε στην εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα.

Επιβεβαιώνεται το "πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός".

Είμαι σίγουρη ότι οι περισσότερες απο εμάς βρίσκονται στις κουζίνες και συνεχίζουν ή τώρα αρχίζουν τα ψησίματα των Χριστουγεννιάτικων γλυκών.

Εγώ κάτι λίγα έφτιαξα ήδη, τα περισσότερα θα ετοιμαστούν αυτή την εβδομάδα.

Γλυκό έχουμε λοιπόν για σήμερα στην ανάρτηση.

Ενα γλυκό που είναι απο τα αγαπημένα μου. Ενα γλυκό που μου φέρνει παιδικές αναμνήσεις.

Είναι το γλυκό που μας ετοίμαζε κάθε Χριστούγεννα η γιαγιά μου η Χρυσάφω. Βρίσκαμε να μας περιμένουν τα "κουκουτάκια" φουσκωτά φουσκωτά όταν πηγαίναμε με την οικογένεια στο χωριό για τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Τα κουκουτάκια (ή κοκοτάκια) είναι οι δίπλες που φτιάχναν στην Αράχωβα για τα Χριστούγεννα. Αν και τελευταία δεν ξέρω γιατί, αλλά λίγες νοικοκυρές τα φτιάχνουν στο χωριό.

Είναι της ίδιας λογικής με τις κλασσικές δίπλες με αρκετές όμως διαφορές.





Τι χρειαζόμαστε :

  • 10 αυγά
  • 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1 φακελάκι μπέικιν πάουντερ
  • 1 βανίλια
  • Νισεστέ για το ανοιγμα των φύλλων
  • 1 λίτρο λάδι για το τηγάνισμα
  • 1 λίτρο νερό για το σιρόπι
  • 1 κιλό ζάχαρη για το σιρόπι
  • ζάχαρη για το πασπάλισμα

Πως φτιάχνουμε τα κουκουτάκια :

  1. Σε ένα μπωλ χτυπάμε τα αυγά.
  2. Προσθέτουμε το αλεύρι το μπέικιν και τη βανίλια και ανακατεύουμε μέχρι να έχουμε ενα μαλακό ζυμάρι.
  3. Το χωρίζουμε σε τέσσερα μέρη και το αφήνουμε στην άκρη για περίπου μία ώρα να φουσκώσει.
  4. Ανοίγουμε την κάθε μπάλα μας σε φύλλο με διάμετρο περίπου 40 εκ.
  5. Κόβουμε με το ροδάκι μας λωρίδες και φτιάχνουμε φιογκάκια.
  6. Σε μια κατσαρολίτσα έχουμε βάλει το λάδι μας να κάψει και ρίχνουμε τα φιογκάκια δύο δύο ή τρία τρία ανάλογα με την κατσαρόλα μας. Γυρίζουμε να τηγανιστούν και απο τις δύο μεριές.
  7. Φτιάχνουμε ενα σιρόπι, όχι πολύ δεμένο και ενώ έχουμε το σιρόπι ακόμα επάνω στη φωτιά, βουτάμε τα τηγανισμένα κουκουτάκια ώστε να σιροπιαστούν. 
  8. Αφου έχουμε σιροπιάσει όλα τα κουκουτάκια μας, τα πασπαλίζουμε με ζάχαρη.
  9. Οταν κρυώσουν, τα σκεπάζουμε ώστε να μην μας ξεραθούν.

Tips

  • αλεύρι μπορεί να πάρει και λιγότερο ανάλογα με τα αυγά μας. Η γιαγιά έλεγε "οσο πάρει", εγω με την μαμά μου που τα φτιάχνουμε είδαμε οτι χρειαζόμαστε γύρω στο κιλό (ελάχιστα λιγότερο συνήθως)
  • Η γιαγιά δεν έβαζε βανίλια. Αυτή είναι η προσθήκη η δική μου ώστε να μην νομίζω ότι μου μυρίζουν τα αυγά.
  • Το φύλλο που θα ανοίξουμε θα είναι χοντρουλό. Ετσι θα γίνουν τα κουκουτάκια μας φουσκωτά/τροφαντά. 
  • Για πιο ευκολία, ανοίγουμε όλα τα φύλλα μας και τα αφήνουμε σε μια άκρη σκεπασμένα για να μην ξεραθούν και μετά αρχίζουμε να κόβουμε λωρίδες και να φτιάχνουμε φιογκάκια.
  • Αν τα φτιάχνουμε χωρίς βοήθεια, φτιάχνουμε όλα τα φιογκάκια απο τα φύλλα που ανοίξαμε και τα σκεπάζουμε. Ετσι δεν θα μας ξεραθούν μεχρι να τηγανιστούν όλα.
  • Η γιαγιά για το τηγάνισμα χρησιμοποιούσε ελαιόλαδο γιατι λόγω των ελαιώνων είχε μπόλικο. Εγω χρησιμοποιώ καλαμποκέλαιο για πιο ελαφρύ αποτέλεσμα.
  • Η συνταγή βγάζει γύρω στα 60 κομμάτια οπότε μην τρομοκρατηθείτε με τα τόσα αυγά.

Καλή εβδομάδα και Καλές Γιορτές σε όλους !!!